DAG 113

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev något här. Jag opererades tredje juni 2010 och nu har det gått 113 dagar sedan operationen.

Jag slängde kryckorna efter ungefär två veckor. Sen gick man och halta i några veckor efter det. Så det tog ett tag innan man kunde gå normalt.

Nu såhär 113 dagar senare kan jag t o m springa. Fast det går jag egentligen inte göra än. Om två veckor är det dags för löpning enligt min sjukgymnast. Mitt knät är lika stort som det andra och det tyder på att jag tränat ordentligt.

Jag har fuskat med träningen de senaste veckorna. Inte tränat alls vissa veckor. Men jag gör ändå framsteg enligt läkare och sjukgymnast. Men nu ska jag ta tag i träningen ordentligt.

Knät gör ont i bland. jag har känningar då och då. Speciellt när jag har jobbat och gått mycket under en hel dag.

Jag längtar tills jag kan bärja springa! nu får jag cykla, simma och göra saker som inte gör att knät tar smällar.

I december kommer jag kunna spela fotboll igen. Fast läkarna säger att jag verkligen inte borde spela. Men fårse hur jag kommer känna då för jag orkar aldrig vara med om en operation likt denna igen.

Kommentarer
Postat av: ELINOR

Va? Ska göra en operation i knät där mitt "innre" korsband har gått av nu om en vecka och de pratar om 3 månader med kryckor!! Får lite hopp nu när jag läser dethär :)

2011-03-01 @ 10:51:11
URL: http://elinorstankar.blogg.se/
Postat av: allieallie

Det var främre korsbandet som gick för mig!

2011-05-31 @ 23:37:32
URL: http://alexandrastil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0