KORSBANDSOPERATION

Hej! I denna blogg kommer du få läsa om min korsbandsoperation och vägen tillbaka.

Jag kan börja med att berätta att jag är en tjej på 20 år som spelat fotboll i stort sett hela livet. För två år (2008) spelade jag match och blev tacklad från sidan. Dobbarna fastnade i marken och knät vreds om. Diagnosen blev trasiga menisker och ett korsband som var halvt av.

I maj 2009 blev jag opererad för meniskerna med en såkallad titthålsoperation. Det gick hur bra som helst efter operationen och jag var på benen snabbt igen. Korsbandet kunde inte opereras eftersom det inte var sönder tillräckligt mycket. Jag blev tillsagd att köra rehab och sluta spela fotboll.

Jag strunade i läkarens ordinationer och fortsatte spela. Det gick bra tills jag spelade match i Augusti (2009). Då ramlade jag av mig själv på planen och fick åka in till akuten med ambulans. Det konstaterades att korsbandet gått av helt. (Min plan för att få det opererat)

Efter det så gick jag hos sjukgymnast och tränade några gånger i veckan. Tränade också på egen hand rätt mycket. I januari (2010) fick jag reda på att jag kommer få en korsbandsoperation.

Den 3 juni 2010 blev spikat datum för operation. Så nu kommer jag berätta om min resa från operationsdagen och vägen tillbaka till träning/match.

Kommentarer
Postat av: lina

jag drog också halva mitt från början (april-09) sen flera gånger under sommaren därpå, men de ville inte riktigt gå av. sen efter ett halvår, precis börjat spela. så gick det av helt, opererades i maj -10!

2010-08-01 @ 01:30:21
URL: http://linatornblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0