DAG 007 - SJUKGYMNAST

Idag vart det dags för det första besöket hos sjukgymnasten. Tur att jag ringde och boka tid dagen efter operationen så jag kunde komma in så fort som möjligt! Ju fortare desto bättre.

Det började med att jag fick berätta hela historian om vad som hänt och när osv. Sen fick jag köra igenom ett träningsprogram som hon satt ihop. Det var övningar som ligga ner och böja på knät så gott det går. Och ligga ner och höja knät så högt jag kunde. Tåhävningar och viktöverföringar var också övningar som var med. Rätt jobbiga övningar tycker jag.

Men jag kunde böja knät i 90 grader! Hon sa att efter en månad brukar man kunna böja så mycket. Så det var dagens positiva. Sen visade hon mig hur jag skulle gå ordentligt med kryckor och så.

Samma eftermiddag och kväll körde jag träningsprogrammet igen! Det gick bara bättre och bättre.

Kylde på kvällen och tog en tablett innan jag gick jag la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0